Kontrola prístupu a dochádzkové systémy


Dochádzkový systém / kontrola prístupu

 

Jednoduchý rozdiel medzi kontrolou prístupu a dochádzkovým systémom je v tom, čo sa zaznamenáva a aké akcie systémy vykonávajú.

 

Kontrola prístupu (Access control) je systém, ktorý umožňuje jednotlivým zamestnancom určiť v ktorých priestoroch sa môže pohybovať (resp. návšteve). Využíva sa hlavne v kancelárskych budovách, fabrikách, skladoch a podobne. Pomocou kódu, karty, čipu, otlačku cez čítačky otvárame dvere (zámok). 

 

Existujú samostatné systémy ktoré fungujú bez riadiatej jednotky. Majú veľmi jednoduché programovanie. Ich hlavná výhoda je cena a sú určené zvyčajne len pre jedny dvere, resp. pokiaľ nemáte veľa zamestnancov. Ich nevýhoda je, že neviete zistiť kto a kedy prešiel cez dvere.

vidiline

Pokročilé systémy  umožňujú manažment používateľov a logovanie vstupov/výstupov. To v praxi znamená, že viete online meniť prístupové práva, jednoducho generovať jednorázové karty (resp. číselné kódy, qr kódy) pre návštevy. Tieto systémy sa zvyčajne dajú škálovať od jedných dverí až po naozaj rozsiahle systémy s desiatkami dverí a stovkami užívateľov. Pri systémoch s kontrolerom navyše získate prehľad o vstupe a pohybe zamestnancov, online prehľad o ich polohe (v rámci jednotlivých miestností). Obľúbenou funkciou je potom aj export dát ako podklad pre výpočet pracovného času.

 

Dochádzkový systém je systém, ktorý zvyčajne funguje buď ako samostatný termínál, alebo online systém. Stretol sa s ním už azda každý zamestnanec vo väčšej spoločnosti. Pri nástupe na smenu sa zamestnanec prihlási na termináli. Takto isto postupuje aj po ukončení smeny, prípadne počas obednej a inej prestávky, návštevy u lekára a podobne. Dátový export z dochádzkového systému je ideálny podklad pre mzdové účtovníčky, nakoľko obsahuje aj prestávky a iné stavy.

 

Novinkou pri dochádzkových systémoch je napr. systém dvojfaktorového overenia (check and smile) t.z. pri obsluhe dochádzkového terminálu zároveň dochádza k vytvoreniu fotku alebo videa, pre kontrolu zamestnanca. Stáva sa totiž pomerne často, že rfid kartu alebo kód zamestnanci medzi sebou zneužívajú.

 

Poďme teda konečne na obľúbený zoznam dôvodov:

 

1, efektívna kontrola zamestnancov a ich plnenia fondu pracovného času

 

2, výborná kvalita podkladov pre mzdové oddelenie

 

3, odbúranie byrokracie pre zamestnancov ako aj zamestnávateľa

 

4, možnosť integrovať dochádzkový a prístupový systém

 

5, úspora financií aplikáciou jednoduchého pravidla “dôveruj, ale preveruj” 

 

Ak máte zájem nasadiť dochádzkový systém, alebo kontrolu prístupu, neváhajte nás kontaktovať.

 

Systémy predvedieme, naprojektujeme, nainštalujeme a spravujeme. Sme profesionáli, sme VidimVsetko.sk

 

Napíšte nám

montáž PTZ

Povedzte nám o Vašom projekte, radi Vám vypracujeme cenovú ponuku a zodpovieme všetky otázky.

Chránené testom reCAPTCHA. Ochrana súkromia - Zmluvné podmienky

Prevádzkovateľ neručí za správnosť a úplnosť informácií na týchto internetových stránkach. Prevádzkovateľ môže kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia realizovať zmeny informácií na týchto internetových stránkach. Prevádzkovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za prípadné škody, ktoré užívateľom môžu vzniknúť v súvislosti s používaním stránok.